Regulamin sesji fotograficznych w studio „Monika Materniak Fotograf”
Poniższy regulamin powstał na bazie wieloletniego doświadczenia i najczęściej zadawanych pytań w celu ułatwienia kontaktu i miłej współpracy 🙂
1. Każdy klient zapisując się na sesję z “Monika Materniak Fotograf” ma obowiązek zapoznać się z poniższym regulaminem. Umówienie się na sesję zdjęciowa jest jednoczesną akceptacją warunków panujących podczas naszej współpracy.
2. By zapisać się na sesję należy zapytać o dostępność terminu. Sesje najlepiej rezerwować z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Czas oczekiwania na wolny termin może być dłuższy lub krótszy w zależności od wielu czynników.
3. Warunkiem rezerwacji terminu jest wpłata Opłaty rezerwacyjnej na podany przez Fotografa numer konta bankowego. Opłata rezerwacyjna jest bezzwrotna. Po otrzymaniu wpłaty Fotograf wysyła potwierdzenie otrzymania wpłaty i tym samym rezerwacji terminu.
4. Chętni na sesję muszą powierzyć Fotografowi swoje imię, nazwisko, adres emailowy oraz numer telefonu w celu umożliwienia kontaktu w sprawach dotyczących sesji oraz jej realizacji. Przekazywane Fotografowi dane są przetwarzane tylko i wyłącznie w ramach wykonywanej usługi.
5. Zmiana terminu sesji może mieć miejsce jednorazowo i tylko w wyjątkowych sytuacjach (jak na przykład choroba czy pobyt w szpitalu) zarówno dla jednej i drugiej strony. Klient ma obowiązek poinformowania na minimum 24h przed planowaną sesją o zaistniałej sytuacji. Niestawienie się Klienta na sesji bez wcześniejszego poinformowania Fotografa powoduje przepadnięcie wpłaconej opłaty rezerwacyjnej.
Ważne! Jeśli Klient przesunie termin sesji 3 razy, sesja zostaje anulowana bez zwrotu wpłaconych środków (dotyczy także vouchera).
6. Fotograf zdaje sobie sprawę z wysiłku i przygotowań Klienta do sesji jakie ten musi dołożyć i to szanuje. W związku z tym termin sesji przesuwa tylko w nadzwyczajnych sytuacjach, bez konsekwencji.
7. W przypadku sesji plenerowych i braku pogody – decyzja o zmianie terminu na inny lub odbyciu sesji w studio zostaje podjęta w dniu umówionej sesji, nie wcześniej, bowiem prognozy pogody ‘do przodu’ często są nietrafione. Klient kontaktuje się w tej sprawie z Fotografem i wspólnie podejmują decyzję. Jeśli po pierwszym przeniesieniu sesji na inny termin, pogoda nadal jest deszczowa (często w miesiącach jesiennych, zimowych i wiosennych), wtedy sesja ta odbędzie się w studio.
8. Klient deklaruje dany pakiet z oferty przy umówieniu się na sesję. Nie ma możliwości zmiany pakietów po odbytej sesji, natomiast jest możliwość dokupienia dodatkowych ujęć do retuszu.
9. Punktualność przybycia na sesję jest bardzo ważna. Jeśli czujesz, że się spóźnisz poinformuj mnie o tym telefonicznie. Klient powinien pamiętać, że spóźnienie jest kosztem poświęcanego mu czasu. Proszę pamiętaj, że mam także innych klientów zarezerwowanych w dni zdjęciowe, także przybycie na czas na sesję jest priorytetem. W przypadku spóźnienia – sesja zostaje skrócona o czas spóźnienia. Fotograf zastrzega sobie prawo do odwołania sesji w przypadku spóźnienia dłuższego niż 30 minut.
10. W studio dostępne do użytku klienta są ubranka dla dzieci w wybranych rozmiarach, szeroki zakres akcesoriów do sesji noworodkowej, dla kobiet w ciąży – piękne suknie, body, koronkowe narzutki, wianki. Starsze dzieci oraz Panowie przynoszą na sesję własną garderobę. Studio zapewnia gotowe stylizacje – tj. tła, rekwizyty, łóżko, dechy, odpowiednie oświetlenie czy sprzęt.
11. Klient bierze odpowiedzialność za zdrowie osób uczestniczących w sesji oraz fotografa. W związku z czym sesje, w których którakolwiek z osób uczestniczących na sesji byłaby chora zostają przesunięte, aby nie zagrażały bezpieczeństwu i zdrowiu osób trzecich (po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z fotografem). Szczególnie proszę o informację w przypadku, gdy ktoś z uczestników przechodził do 7 dni wcześniej chorobę zakaźną, również grypę żołądkową (“jelitówkę”).
12. Klient bierze na siebie pełną odpowiedzialność za wyrządzone szkody w studio – przez niego lub osoby przybyłe z nim na sesję (rodzina, znajomi, dzieci, zwierzęta itp.) Wszelkie szkody są pokrywane w oparciu o ceny rynkowe zniszczonego lub uszkodzonego mienia. Klient zobowiązuje się zatem do opieki nad dziećmi oraz zwierzętami, z którymi przybył na sesję, a także respektowanie zasad ustalonych w regulaminie studio.
13. Na sesji obowiązuje zakaz wykonywania zdjęć i filmów przez Klientów.
14. Bez wcześniejszego poinformowania i zgody fotografa nie ma możliwości wprowadzania zwierząt do studio, ze względu na możliwość wykonania innych sesji lub spotkań w tym dniu.
15. Rezerwując udział w sesji zdjęciowej klient oświadcza, że zapoznał się z dorobkiem artystycznym fotografa i w pełni akceptuje formę i styl przez niego prezentowane. Fotograf gwarantuje wykonanie zdjęć w jakości porównywalnej do fotografii w portfolio i galeriach zdjęć fotografa. Fotograf zastrzega sobie wyłączne prawo do dokonywania jakichkolwiek przeróbek i modyfikacji zmieniających oryginalną postać zdjęć. Zabrania się jakiejkolwiek ingerencji w strukturę i treść fotografii łącznie z przetwarzaniem elektronicznym, kadrowaniem, zmianą kolorystyki, stosowaniem filtrów przez Klienta lub osoby trzecie. Klienci akceptują, że fotograf poprawia zdjęcia według własnej inwencji twórczej i nie przerobi zdjęcia w sposób, jaki nie jest jego stylem, nie odda zatem również zdjęć „surowych” RAW. Fotograf każdą sesję stylizuje, ubarwia, zmienia kolorystykę i charakter utworu graficznego, przez co efekt finalny jest różny od surowego zdjęcia wyjściowego. Postprodukcja może wpłynąć np. na odcień cery. Fotograf nie jest grafikiem i nie wykonuje fotomontaży, nie podmienia tła, nie dorobi krawatu jeśli o nim zapomnicie. Natomiast starannie retuszuje oraz poprawia ogólny wygląd zdjęcia.
16. Fotograf nie ponosi odpowiedzialności za wykonywane wydruki ‘na własną rękę’ w innych laboratoriach fotograficznych, z którymi nie współpracuje. Wszelkie wydruki sugeruje porównywać z tymi, które Klienci otrzymują od Fotografa.
17. Zapłata reszty kwoty za wybrany pakiet zdjęciowy następuje po skończeniu wspólnej sesji zdjęciowej odliczoną gotówką lub przelewem na konto fotografa 2 dni przed sesją.
18. Fotograf udostępnia klientowi zdjęcia wykonane podczas sesji w postaci nieobrobionych miniatur ze znakami wodnymi, by Klient mógł wybrać ilość zgodną ze zdeklarowanym pakietem (lub większą z opłatą za dodatkowe ujęcia). Czas na przygotowanie ‘galerii do wyboru’ to 7 dni roboczych. Jeśli Klient nie wybierze ujęć do retuszu spośród wybranych miniatur w przeciągu maksymalnie 6 miesięcy, zdjęcia z galerii zostają usunięte i zlecenie retuszu zostaje unieważnione bez konsekwencji dla fotografa i bez zwrotu wpłaconej kwoty.
19. Klient otrzymuje dokładnie taką ilość fotografii jaką zakupił. Nie ma możliwości otrzymania „reszty” zdjęć czyli fotografii surowych. Istnieje możliwość dokupienia dodatkowych ujęć ponad pakiet zgodnie z cennikiem.
20. Fotograf przekazuje obrobione, wybrane przez klienta zdjęcia w wersji elektronicznej w ciągu 21 dni roboczych od dnia wybrania przez Klienta za pomocą wetansfer.com lub innego nośnika. Fotograf zastrzega sobie prawo do wydłużenia tego terminu w przypadku urlopu, choroby, intensywnego sezonu zdjęciowego itp. Następnie na początku każdego miesiąca fotograf zamawia zbiorczo fotoprodukty dla klientów z miesiąca poprzedniego I powiadamia ich o możliwości odbioru osobistego droga mailową, jak tylko je otrzyma do rąk własnych.
21.Klient powinien wybrać zdjęcia do obróbki w ciągu 7 dni od momentu wysłania miniatur przez Fotografa drogą mailową.. Niewybranie zdjęć we wskazanym terminie powoduje wydłużenie czasu Fotografa na obróbkę materiału z 21 dni roboczych na 40 dni roboczych. Maksymalny czas wyboru ujęć do retuszu przez Klienta to 60 dni. Jeśli Klient przekroczy ten czas I nie wybierze ujęć do retuszu, Fotograf ma prawo odmówić usługi bez zwrotu wpłaconych środków (dotyczy także Vouchera).
22. Fotograf przetrzymuje niewybrane zdjęcia na dysku do czasu oddania gotowych zdjęć czyli realizacji zamówienia. W tym czasie Klient może dokupić dodatkowe zdjęcia. Po obróbce i oddaniu gotowych zdjęć klientowi, nieobrobione zdjęcia są usuwane z dysku. Po realizacji zamówienia obrobione zdjęcia są przechowywane jeszcze u Fotografa przez okres 2 miesięcy, po tym czasie są nieodwracalnie usuwane z dysku.
23. Zdjęcia, odbitki i wszelkie zamówione materiały należy odebrać od fotografa w ciągu 30 dni od otrzymania powiadomienia o gotowości zamówienia. Po tym czasie produkt końcowy zostaje poddany utylizacji. Całkowity koszt ponownej realizacji produktów pokrywa Klient.
24. Istnieje możliwość wysłania zamówienia paczkomatem lub kurierem za dodatkową opłatą, co należy uzgodnić bezpośrednio z fotografem w ciągu 5 dni od otrzymania ujęć w wersji elektronicznej lub powiadomienia o bezpośrednim otrzymaniu przez fotografa fotoproduktów.
25. Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na wykorzystanie swojego wizerunku utrwalonego na wykonanych fotografiach w celach marketingowych i promocyjnych firmy KM Project Sp. Z o.o (“Monika Materniak Fotograf”). Publikacja wizerunku może dotyczyć autorskiej strony internetowej fotografa, portali społecznościowych (facebook, instagram). Galerie, wystawy, wernisaże, materiały promocyjne i reklamowe jedynie po dodatkowej zgodzie Klienta, gdyby zaistniało takie zapytanie ze strony fotografa.
Dla Fotografa zgoda na publikacje jest niezwykle ważna, bo to jedyna droga by móc promować swoją pracę. Jest mi bardzo miło kiedy mogę pochwalić się efektami sesji 🙂
26. Klient ma prawo w każdej chwili żądać usunięcia danych osobowych, w tym również swojego wizerunku z poszczególnego pola lub całkowicie z wszystkich na które wyraził zgodę.
Moja praca jest również moją pasją, co daje pewność, że włożę w Wasze sesje i zdjęcia 100% serca i zaangażowania.
Jesteście dla mnie ważni, dzięki Wam mogę się rozwijać i tworzyć dla Was wspaniałe fotografie, które będą bezcenną pamiątką na długie lata 🙂
Pozdrawiam,
Monika
Moją fotografią staram się wydobywać z człowieka prawdziwe, szczere emocje. Jeśli macie odwagę je pokazać i kochacie zachowywać wspomnienia tak samo jak ja, napiszcie do mnie!
Do zobaczenia!
Zobacz mój profil na "Wesele z klasą":